Art i ciència amb IDIBAPS

• 'Trodotz' De Zush/Evru en IDIBAPS

El Clínic Barcelona-IDIBAPS, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler han firmat un acord per impulsar el projecte «Art & Ciència», que ha de permetre generar un nou impacte social a través de la unió d’ambdues disciplines.

L’objectiu del projecte és dur a terme diferents intervencions artístiques per acostar l’art a l’àmbit de la recerca. L’art i la ciència són dues formes complementàries d’explorar el món. Tanmateix, sovint es tracten com dues disciplines separades i fins i tot enfrontades, encara que la curiositat i la creativitat impulsen tant als artistes i com al personal investigador.

La primera acciódel conveni va consistir en la cessió de l’obra Trodotz de l’artista Zush/Evru (Barcelona, 1946). L’obra instal·lada el passat 11 d’abril al vestíbul de l’Auditori Esteve del Centro Esther Koplowitz, deu de l’IDIBAPS, es substituirà l’cotubre de 2023 per Sin título d’Eva Lootz (Viena, 1940). En paral·lel, els investigadors i usuaris de Clínic/IDIBAPS poden gaudir de les activitats i exposicions a la Fundació Suñol, completant així el vincle entre art i ciència.

La Fundació Glòria Soler té una llarga trajectòria de col·laboració amb el Clínic Barcelona-IDIBAPS a través del finançament de dos projectes de recerca amb gran impacte per a la societat: el projecte ARI i el COVIDBANK.