© Fundació Glòria Soler, 2020

Vacuna contra el VIH/sida

• Salut global
  • En col·laboració amb IrsiCaixa, l’Institut de Recerca de la Sida liderat pel Dr. Bonaventura Clotet, s’ha avançat en la investigació d’una vacuna terapèutica per tractar el VIH/sida i reduir-ne els efectes adversos associats. També s’ha contribuït a la investigació de les influències del microbioma en la vacuna.

L’estudi de la resposta immunitària en persones exposades a un risc alt de contraure el VIH ajuda a desenvolupar estratègies per prevenir la infecció. En aquest sentit, s’ha donat suport a l’estudi per al desenvolupament de vacunes terapèutiques per a persones que viuen amb el VIH i es treballa en uns anticossos monoclonals que neutralitzen l’acció del virus al cos i augmenten l’activitat de les cèl·lules natural killer, encarregades de destruir les cèl·lules ja infectades.

IrsiCaixa es troba actualment entre el reduït grup d’institucions a escala mundial que disposen d’un producte candidat a vacuna. En un futur, aquestes eines podrien formar part d’una estratègia tant d’erradicació com de prevenció.

Dia Mundial de la Lluita contra la Sida — 1 de desembre (subtítol)

La Fundació Glòria Soler s’adhereix cada 1 de desembre, Dia Mundial de la Lluita contra la Sida, a la campanya de sensibilització il·luminant de vermell la façana de la seva seu.

La seva col·laboració a la investigació enllaça també, a través de l’aliança amb la Fundació de la Lluita contra la Sida, amb la seva labor de sensibilització i conscienciació ciutadana.

Documentació