Vacuna contra el VIH/sida

• Salut
  • En col·laboració amb IrsiCaixa, l’Institut de Recerca de la Sida liderat pel Dr. Bonaventura Clotet, s’ha avançat en la investigació d’una vacuna terapèutica per tractar el VIH/sida i reduir-ne els efectes adversos associats. També s’ha contribuït a la investigació de les influències del microbioma en la vacuna.

L’estudi de la resposta immunitària en persones exposades a un risc alt de contraure el VIH ajuda a desenvolupar estratègies per prevenir la infecció. En aquest sentit, s’ha donat suport a l’estudi per al desenvolupament de vacunes terapèutiques per a persones que viuen amb el VIH i es treballa en uns anticossos monoclonals que neutralitzen l’acció del virus al cos i augmenten l’activitat de les cèl·lules natural killer, encarregades de destruir les cèl·lules ja infectades.

La Fundació Glòria Soler forma part de les entitats que van recolzar la vacuna terapèutica HTI, en un moment clau per al seu desenvolupament, i participa a través d’ IrsiCaixa a la SPIN OFF, Aelix Therapeutics S.L., creada el  2016. Com a reconeixement, ostenta a través d’ IrsiCaixa un porcentatge de cotitularitat d’un 7,96%.

L’empresa se centra en el descobriment i desenvolupament d’immunoteràpies contra la infecció pel VIH. Durant el mes de gener del 2016 es va tancar una primera ronda de finançament d’11,5 milions d’euros. Es preveu que un assaig clínic de fase II de prova de concepte de l’immunogen HTI com a vacuna terapèutica per a persones amb infecció pel VIH acabarà l’any 2020.

IrsiCaixa es troba actualment entre el reduït grup d’institucions a escala mundial que disposen d’un producte candidat a vacuna. En un futur, aquestes eines podrien formar part d’una estratègia tant d’erradicació com de prevenció.

Dia Mundial de la Lluita contra la Sida — 1 de desembre (subtítol)

La Fundació Glòria Soler s’adhereix cada 1 de desembre, Dia Mundial de la Lluita contra la Sida, a la campanya de sensibilització il·luminant de vermell la façana de la seva seu.

La seva col·laboració a la investigació enllaça també, a través de l’aliança amb la Fundació de la Lluita contra la Sida, amb la seva labor de sensibilització i conscienciació ciutadana.