09.05.2023

El Clínic Barcelona-IDIBAPS, juntament amb la Fundació Glòria Soler i la Fundació Suñol impulsen un projecte per unir art i ciència

• Art i ciutadania
  • El Clínic Barcelona-IDIBAPS, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler han signat un acord per impulsar el projecte «Art & Ciència», que ha de permetre generar un nou impacte social a través de la unió d’ambdues disciplines.

L’objectiu del projecte és dur a terme diferents intervencions artístiques per acostar l’art a l’àmbit de la recerca. L’art i la ciència són dues formes complementàries d’explorar el món. Tanmateix, sovint es tracten com dues disciplines separades i fins i tot enfrontades, encara que la curiositat i la creativitat impulsen tant als artistes i com al personal investigador.

La primera acció del conveni consisteix en la cessió de l’obra “Trodotz” de l’artista Zush/Evru (Barcelona, 1946). L’obra instal·lada el passat 11 d’abril al vestíbul de l’Auditori Esteve del Centre Esther Koplowitz, seu de l’IDIBAPS, se substituirà l’octubre de 2023 per “Sense títol” d’Eva Lootz (Viena, 1940). Aprofitant l’actual exposició “Zush a Eivissa” que acull la Fundació Suñol fins al 20 de maig, hi ha programades una sèrie d’activitats que permetran als investigadors visitar l’obra de l’artista i completar el vincle entre art i ciència.

La Fundació Glòria Soler té una llarga trajectòria de col·laboració amb el Clínic Barcelona-IDIBAPS a través del finançament de dos projectes de recerca amb gran impacte per a la societat: el projecte ARI i el COVIDBANK.

Nota de premsa IDIBAPS - Clínic Barcelona

Nota de premsa