© Fundació Glòria Soler, 2020

Sobre nosaltres

Josep Ildefons Suñol i Soler (Barcelona, 1927-2019) va ser un empresari, advocat i col·leccionista d’art contemporani, fill de Josep Suñol i Garriga i de Glòria Soler Elias. La seva trajectòria en filantropia fou extensa i fructífera, tant com a col·leccionista i mecenes d’art, com per les seves contribucions a la millora social i col·lectiva, a través de les seves dues fundacions: la Fundació Glòria Soler i la Fundació Suñol.

Alighiero Boetti, I sei sensi, 1974-1975

La Fundació Glòria Soler ha contribuït, des del 2015, en diferents iniciatives en l’àmbit de la salut, entre les que destaquen: l’impuls de la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l’Hospital Sant Joan de Déu, el suport al desenvolupament de la vacuna terapèutica i altres assaigs clínics contra el VIH/sida liderat per l’equip IrsiCaixa, i la col·laboració amb el Projecte ARI de l’Hospital Clínic que lluita contra la leucèmia.

La fundació promou el treball en xarxa i a través de la investigació, la creació i la difusió del coneixement, es busca l’escalabilitat de totes les iniciatives amb l’objectiu que aquestes beneficiïn al major nombre de persones.

En l’àmbit de l’art, la Fundació Glòria Soler treballa conjuntament amb la Fundació Suñol, entitat privada sense ànim de lucre que exposa i conserva la col·lecció de Josep Suñol Soler i, al mateix temps, impulsa altres activitats que afavoreixen la difusió i la producció artística contemporània.

Totes dues fundacions, de forma conjunta, impulsen programes públics i projectes educatius a l’entorn de l’art contemporani dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents culturals i socials. Alguns dels projectes educatius més rellevants inclouen Art a la carta i Divers Format, entre d’altres.

També en aquest àmbit, ha col·laborat amb Torrents d’Art, un programa impulsat per l’Àrea de Salut Mental del Parc Sanitari Sant Joan de Déu i l’Obra Social Sant Joan de Déu, que crea un diàleg permanent entre l’art i la salut mental implicant-hi els seus usuaris i establint aliances amb altres col·lectius vulnerables i amb la ciutadania en general.

• Patronat
      President honorífic

Josep Suñol Soler

Silvia Noguer Figuerol

Rodrigo Navia-Osorio Vijande
      Jorge Viladomiu Peitx
      Sandra Jáuregui Eguía

Patrona honorífica

Ariana Benedé Jover

Secretari

Francesc González Jiménez

Fundació Suñol

Performance d'Anna Irina Russell a la Fundació Suñol, Santi Periel (2019)

Al llarg dels anys, ha estat un punt de trobada i testimoni dels canvis que s’han produït a la nostra societat a través d’un centenar d’exposicions d’art centrades en les últimes tres dècades del segle XX, recolzant al mateix temps la creació emergent.

La Fundació Suñol també alberga una Biblioteca formada per més de 10.000 llibres relacionats amb l’art contemporani —incloent llibres teòrics, revistes especialitzades, catàlegs d’exposició o monogràfics d’artistes. Està oberta al públic i pot consultar-se concertant una visita amb l’equip.

Fundació Suñol, Roberto Ruiz (2019)

Aliances

Fundació Suñol

La Fundació Glòria Soler col·labora de forma estratègica amb la Fundació Suñol, entitat dedicada a la difusió i impuls de l’art que compta amb una de les col·leccions d’art contemporani més importants de tot l’Estat, amb un fons de més de 1.000 obres de 250 artistes. Juntes, treballen per difondre l’art contemporani i apropar els seus valors a la societat.

IrsiCaixa

L’Institut d’Investigació del Sida IrsiCaixa és un institut de referència internacional, líder en la investigació per l’eradicació del VIH/sida i les malalties relacionades. La investigació que porta a terme fa front també a altres reptes de la biomedicina actual, com l’estudi del microbioma o de les malalties infeccioses emergents.

Hospital Clínic

L’Hospital Clínic de Barcelona és un hospital docent relacionat amb la Universitat de Barcelona. Fundat l’any 1906, ha estat guardonat per IASIST deu anys consecutius com a hospital TOP 20 a nivell nacional. L’Hospital Clínic és un dels quatre grans hospitals de referència nacional d’Espanya.

Parc sanitari Sant Joan de Déu de Sant Boi

El centre és una xarxa de serveis assistencials, docents i d’investigació integrats en dos grans àmbits: Hospital General i Salut Mental. En aquest últim, s’ha desenvolupat un ampli conjunt de dispositius especialitzats en salut mental i rehabilitació d’adults en el territori.

Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona

L’Hospital Sant Joan de Déu és un hospital universitari fundat a Barcelona el 1867, i especialitzat en pediatria, ginecologia i obstetricia. Pertanyent a l’Orde Hospitalària de Sant Joan de Déu, l’hospital destaca per l’especial atenció als problemes socials de les famílies i els pacients.