24.04.2016

El Dr. Clotet distingit amb la Creu de Sant Jordi 2016

• Vacuna VIH/sida
  • Segons destaca el Govern en un comunicat, el premi al Dr. Clotet es concedeix “fet de ser un dels investigadors internacionals més reconeguts del VIH. En el seu treball al capdavant de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa i de la Fundació Lluita contra la Sida, ha consolidat un equip de més de cent persones per al tractament d’aquesta pandèmia. També destaca per l’impuls de noves estratègies de finançament de recerca, des d’activitats filantròpiques fins a la creació de consorcis públic-privats.

Una vida dedicada a la recerca

Bonaventura Clotet es va llicenciar en Medicina en 1976 per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on es va doctorar en 1981 per les seves recerques sobre marcadors per a malalties del teixit connectiu. Va ser nomenat cap de la Unitat de VIH de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona en 1987, i en 1992 es va convertir en president i fundador de la Fundació Lluita contra Sida. En 1995 va crear, amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, que continua dirigint. Actualment és cap de Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol, i co-dirigeix des de 2006, juntament amb Josep Maria Gatell, HIVACAT, el programa català de Recerca de la Vacuna de la Sida. També és assessor científic d’Aelix Therapeutics  i AlbaJuna Therapeutics, dos spin-offs creades a partir d’IrsiCaixa.