Digitalització en la gestió del Banc dels Aliments

• Salut
  • L’objectiu del conveni entre la Fundació Glòria Soler i el Banc dels aliments és dotar la institució amb una eina innovadora de gestió i digitalització que ajudi a optimitzar l’organització interna, automatitzant i simplificant els processos. Aquesta eina s’implementarà inicialment en el Banc dels aliments de Barcelona, però estarà disponible per a tots els Bancs d’Aliments amb problemàtiques similars.

Fotografies: Flamina Pelazzi. © Banc dels Aliments

Els esforços per millorar la tecnologia de el Banc dels Aliments contribuiran positivament en millorar l’eficàcia de tota la cadena logística de distribució, planificació i gestió amb l’objectiu d’arribar a més institucions socials i beneficiaris. L’emergència de la COVID-19 ha posat en evidència la importància dels recursos digitals i la urgent necessitat d’aplicar-los en la gestió de les dades de el Banc dels Aliments, recolzant així la modernització del Tercer Sector.

Des de l’inici de l’emergència de la COVID-19, els Bancs d’Aliments han hagut d’actuar amb celeritat per poder adaptar la seva operativa i donar resposta a una creixent demanda d’aliments per part de les entitats socials. Aquest increment ja supera el 40% respecte a el mateix període del l’any passat. L’escenari d’aquesta tardor, amb l’increment dels casos a la pandèmia de la COVID-19, sembla indicar que l’emergència social derivada de l’emergència sanitària i l’alentiment de l’activitat econòmica, comportarà que moltes persones tinguin dificultats per cobrir les necessitats bàsiques.

Fotografies: Flaminia Pelazzi © Banc dels Aliments

El Banc dels aliments

El Banc dels Aliments (BdA) és una fundació independent i apolítica sense ànim de lucre, que té per objectiu lluitar contra el malbaratament recuperant els excedents alimentaris del consum humà.

Web del Banc dels Aliments

El Banc dels aliments