05.06.2024

La Fundació Glòria Soler presenta ‘Peu i vernís’ d’Antoni Tàpies al Clínic Barcelona/IDIBAPS en el marc de l’any Tàpies

• Art i ciutadania
  • Acto de presentación de 'Peu i Vernís' de Antoni Tàpies en Clínic/IDIBAPS

L’obra “Peu i vernís” d’Antoni Tàpies (Barcelona, 1923-2012) s’exposa al vestíbul de l’Auditori Esteve del Centre Esther Koplowitz, seu de l’IDIBAPS i substitueix l’obra “Sense títol” de l’artista Eva Lootz, que es instal·lar el mes d’octubre en el que va ser la segona acció del conveni. Aquest canvi coincideix amb la celebració del centenari del naixement d’Antoni Tàpies i s’emmarca dins les activitats de l’Any Tàpies, que coordina la Fundació Antoni Tàpies.

Antoni Tàpies va ser un pintor, escultor i teòric de l’art català i és considerat com un dels artistes catalans més destacats del segle XX. L’informalisme matèric de Tàpies, es caracteritza per l’ús de nous materials com ara la sorra, la pols de marbre i terres de colors, i també per l’aplicació sobre la tela d’incisions, escriptures, petjades, dibuixos i signes primaris.

La Col·lecció Suñol Soler és el llegat del col·leccionista i filantrop Josep Suñol Soler, que reuneix l’art i la filantropia com a motors de transformació social a través de les seves dues fundacions sense ànim de lucre: la Fundació Suñol, que promou l’art contemporani i la Fundació Glòria Soler, que promou iniciatives en els àmbits socials, humanístics i de salut global.

La Fundació Glòria Soler té una llarga trajectòria de col·laboració amb el Clínic Barcelona-IDIBAPS a través del finançament de dos projectes de recerca amb gran impacte per a la societat: el projecte ARI, de suport a la immunoteràpia amb cèl·lules CAR-T, i el COVIDBANK, que recull les mostres de pacients amb COVID-19 ingressats al Clínic Barcelona.

Projectes relacionats amb la notícia