07.10.2022

Memòries creuades. Les col·leccions com a territori de creació

• Elena Asins, Desarrollo, 1977. Arnau Sala Saez, Desenvolupament 99, 2022.

La Fundació Suñol presenta l’exposició Memòries creuades. Les col·leccions com a territori de creació on s’exposa un diàleg entre la Col·lecció del Museo de Arte Abstracto Español de Cuenca, creat per Fernando Zóbel al 1966 i del que n’és titular des de 1981 la Fundación Juan Mach per donació de Zóbel, i la Col·lecció Suñol Soler. Al mateix temps, la mostra compta amb la mirada actual de 7 artistes contemporanis que proposen noves creacions a partir de les col·leccions històriques que van reunir Fernando Zóbel i Josep Suñol Soler.

El projecte, comissariat per Glòria Picazo, posa en relació a diversos protagonistes i diferents aspectes que conformen l’ecosistema artístic: des del paper de la institució artística i del col·leccionista, al col·lecció com un actiu o la cultura en general com un valor afegit a la tasca de la institució artística, fins al qüestionament –avui en dia inevitable- sobre l’empremta que el funcionament d’aquests actors deixa al nostre planeta. Aquests aspectes es posen de manifest mitjançant una sèrie d’intervencions artístiques pensades especialment per a l’ocasió.

Aquest projecte, amb el recolzament de la Fundació Glòria Soler, s’acompanyarà d’un programa d’activitats, incloent les reflexions i conceptes de l’exposició al voltant del col·leccionisme o la crisi climàtica, temes que ens afecten com a societat i per als que els artistes suggereixen preguntes amb la intenció de trobar possibles respostes.

Artistes presents a l’exposició: Elena Asins, Josep Guinovart, Asunción Molinos, Joana Moll, Antònia del Río, Pablo Palazuelo, Arnau Sala Saez, Susana Solano, Julia Spínola, Pep Vidal, Oriol Vilanova.

Més informació: Web Fundació Suñol.