13.11.2019

O-brim! La Fundació Suñol obre les portes del seu nou local

• Fundació Suñol
  • Santi Periel (2019)

Amb motiu de la reobertura i honrant el record de Josep Ildefons Suñol i Soler, es van celebrar dues jornades inaugurals el divendres 15 i el dissabte 16 de novembre, amb propostes per experimentar diferents maneres d’habitar l’espai buit amb la participació i els projectes de Luis Bisbe, Miralda, Mònica Planes, Esther Rodríguez-Barbero, Anna Irina Russell i Sara Fontán.  Per a donar a conèixer la nova seu i ampliar l’oportunitat de visitar-la, l’espai es troba obert al públic també durant aquesta setmana, del 18 al 23 de noviembre d’11:00h a 19:00h, amb l’exposició de Luis Bisbe: aixòilaresta.

En aquesta exposició, Luis Bisbe agafa com a punt de partida algunes obres emblemàtiques de la Col·lecció Josep Suñol de Picasso, Dalí, Miró, Tàpies i Fontana per intervenir en els mecanismes que operen en la contemplació de l’obra d’art, tot capgirant-los, qüestionant-los i subvertint-los a través de diferents dispositius. La proposta és un diàleg amb altres obres d’art, tot transcendint la seva dimensió auràtica, i una invitació a aproximar-s’hi de manera activa i emancipada.

El programa expositiu s’iniciarà posteriorment, el gener de 2020, amb un cicle de tres exposicions comissariat per Valentín Roma que pretenen mostrar quines són les línies argumentals de la Col·lecció Josep Suñol i amb quins horitzons artístics i històrics va ser creada. En tres actes és un tríptic expositiu composat per l’Acte 1: Obres mestres conegudes, l’Acte 2: Tot el que és sòlid s’evaneix i l’Acte 3: Vint rostres i tres multituds, els quals s’acompanyaran d’un conjunt de programes públics que inclouran taules rodones, conferències, visites, tallers i accions artístiques.

Documentació