02.11.2020

La Fundació Glòria Soler celebra la creació d’una xarxa d’atenció pal·liativa pediàtrica i infantil per part de Servei Català de la Salut

• Cures Pal·liatives Pediàtriques
  • Equip de la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l'Hospital Sant Joan de Déu

La Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l’Hospital Sant Joan de Déu, projecte finançat per la Fundació Glòria Soler, és un referent dins de la xarxa assistencial i ha contribuït de forma molt significativa a la creació d’aquesta xarxa d’atenció a Catalunya.

El projecte està dirigit pel Dr. Sergi Navarro, coordinador de el Servei d’Atenció Integral a l’Infant amb Malaltia Crònica Greu, Situació d’Alta Complexitat i Necessitats Pal·liatives de l’Hospital Sant Joan de Déu i President de la Societat Espanyola de cures Pal·liatives Pediàtriques.

Un dels objectius de la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques, ha estat treballar per aconseguir el reconeixement com una especialitat en pediatria i que aquesta fos assumida pel sistema públic de salut a Catalunya amb l’objectiu d’arribar a totes aquelles famílies i infants que ho necessiten. En els últims anys la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques, ha proporcionat l’evidència, ha creat els protocols, ha format a professionals i a altres hospitals, i ha assessorat a el Servei Català de la Salut, la qual cosa ha facilitat la creació d’aquesta política de salut pública.

A Catalunya, s’estima que hi ha uns 1.500 infants i joves amb necessitats de cures pal·liatives pediàtrics. Amb la creació de la xarxa es disposarà de 3 nivells d’atenció amb equips multidisciplinaris formats per professionals de la medicina, la infermeria, psicologia i el treball social amb formació especialitzada en pediatria i específica en cures pal·liatives.

Aquest mes d’octubre s’inicia la primera fase de funcionament, per tal d’implementar i assentar el model en un període de tres anys.

Notícia completa