15.02.2019

La Fundació Suñol inaugura nova etapa

• Fundació Suñol
  • El nou espai acollirà les seus de la Fundació Suñol i de la Fundació Glòria Soler, aquesta darrera creada també per Josep Suñol Soler el 2015, amb l’objectiu d’impulsar programes solidaris en els àmbits de l’art, l’assistència sanitària i la investigació científica. Les dues fundacions treballaran conjuntament en projectes d’art i ciutadania.

La Fundació Suñol es trasllada a la Galeria 2, local històric on es van organitzar durant els anys 80 i 90 diversos esdeveniments en relació a l’art contemporani, que van ser determinants per la creació del teixit cultural barceloní. També va servir d’estudi temporal per a diferents artistes que avui en dia formen part de la col·lecció. La Fundació Suñol pretén posar en valor aquesta localització històrica, desconeguda per a molts a l’actualitat.

La nova seu comptarà amb un espai de 220m2 obert al públic, configurat per una gran sala expositiva, un punt de consulta de l’extensa biblioteca que Josep Suñol ha reunit des dels inicis de la seva trajectòria com a col·leccionista a principis dels anys 70, i que a l’actualitat compta amb prop de 10.000 referències, i un espai polivalent on realitzar tallers, conferències, presentacions i altres activitats.

La línia de treball principal seguirà sent el suport a la creació contemporània a través de l’impuls a la producció i l’organització d’exposicions temporals de temes, artistes o projectes lligats a la col·lecció i al territori, prevalent les propostes d’interès, rigor i qualitat i per tant amb amplada de mires en quant a estils, tècniques o generacions representades. En aquest nou context, a més a més, es posarà l’accent als programes públics, educatius i socials dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents.

Després de 12 anys d’activitat a la seu de Passeig de Gràcia 98, on s’han organitzat prop d’un centenar d’exposicions que han comptat amb l’assistència de més de 100.000 persones, la Fundació Suñol inicia aquesta nova etapa amb entusiasme i la voluntat de construir un projecte que sigui d’interès per a la ciutat.