Residències Jiser 2022/2023

• Art i ciutadania
  • El projecte Residències de Creació es va posar en marxa el 2010 en un primer format que unia les ciutats de Tunísia i Barcelona (TNS>BCN 2010-2014) i es va ampliar el 2016 afegint la ciutat d’Algèria (BCN>TNS>ALG 2016-2017).

Actualment, està en marxa una nova edició amb un format de residència que ocuparà el període del 2022-2023, en tres etapes: Sousse (Tunísia) entre els mesos de maig i juny del 2022; Algèria entre els mesos d’octubre i novembre de 2022; i Barcelona entre els mesos de gener i febrer de 2023.

Els artistes seleccionats a través de convocatòria pública són:

Etapa de Sousse: Miguel Alejos, Kenza Daoud i Sirine Touibi

Etapa d’Algèria: Dorra Mahjoubi, Dani Pujalte i Issam Larkat

Etapa de Barcelona: Hakim Rezaoui, Amira Lamti i Javier Arango

Cadascun dels artistes participants realitzarà una investigació i experimentació plàstica de dos mesos en una de les ciutats seleccionada, per desenvolupar un projecte artístic personal en un entorn de treball en equip, on estaran acompanyats pels comissaris convidats Wissem l’Abed (a la ciutat de Sousse), Aicha Ikheteah (a Algèria) i Houari Bouchenak, que farà un seguiment global de manera virtual.

Aquestes residències són una eina per als artistes i les seves produccions. Des d’aquesta perspectiva, Jiser referma la seva voluntat de donar suport a la creació jove que es desenvolupa en els contextos artístics i culturals d’ aquests territoris.

Aquest projecte és possible gràcies a la col·laboració de la Galerie Elbirou de Sousse, el Box24 i Brokk’Art a Algèria i de Hangar i el col·lectiu Sabers migrants a Barcelona. A més, rep el suport de l’Institut Ramon Llull, la Fundació Glòria Soler, l’OSIC de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i les Ambaixades d’Espanya i els Instituts Cervantes a Tunísia i Algèria.

Jiser

Jiser, que significa “pont” en àrab, és una associació sense ànim de lucre amb seu a Barcelona, l’objectiu de la qual és promoure la creació artística i l’ús de l’art com a eina de transformació social a l’espai mediterrani, a través de la realització d’activitats conjuntes que afavoreixin l’intercanvi i l’apropament entre les diferents realitats artístiques i culturals de la regió.

Jiser