25.03.2022

El projecte Coronavis inicia l’estudi de la immunitat front el SARS-CoV-2 després de la tercera dosi de la vacuna

• Emergència COVID-19
  • El projecte, que està parcialment finançat per la Fundació Glòria Soler, demostrava el passat mes d’agost la necessitat de revacunar les persones grans que havien rebut dues dosis de la vacuna però que no havien passat la COVID-19. Ara, l’equip inicia l’estudi de la immunitat front al SARS-CoV-2 després que aquest col·lectiu rebés la tercera dosi de la vacuna, amb l’objectiu d’entendre com evoluciona la seva protecció.

“Cal estudiar quina protecció té la gent gran en cada moment, ja que el seu envelliment immunitari els fa més vulnerables a passar una COVID-19 greu” explica Marta Massanella, investigadora principal. Ara, l’equip ha recollit mostres de sang de les 83 persones que ja han rebut la tercera dosi de la vacuna i que actualment formen part de la cohort Coronavis amb una mitjana d’edat de 86 anys i, en total, s’han obtingut 272 mostres de sang per analitzar.