07.10.2024

El Parc Sanitari de Sant Joan de Déu inaugura l’experiència immersiva ‘Mental State’ a partir de les obres de l’artista Zush/Evru

• Torrents d’art
  • Espacio immersivo 'Mental State' En el Parc Sanitari de Sant Joan de Déu

El Parc Sanitari de Sant Joan de Déu, la Fundació Glòria Soler i la Fundació Suñol, amb la col·laboració de Broomx, presenten ‘Mental State. Cartografies de la identitat’, una experiència inmersiva creada a partir de l’univers creatiu de l’artista Zush/Evru i que ha comptat amb un procés col·lectiu de cocreació on a més a més de les institucions mencionades, han participat persones amb problemes de salut mental, oferint un viatge oníric que explora les aliances entre les arts, la salut i la comunitat.

El projecte es realitza inicialment a Torrents d’Art, una iniciativa que des de 2015 ha comptat con el recolzament de la Fundació Glòria Soler, sent un espai d’intercanvi i d etrobada entre art i salut mental dins del Parc Sanitari de San Joan de Déu a Sant Boi

Exposición creada por los usuarios del Parc Sanitari de ant Joan de Déu

S’afaga com a referència l’obra de la Colección Suñol SolerEl mundo de los baserds comparables’ (1978-1979) de Zush que, a mode de dietari creatiu, ens dona accés a una cosmogonia simbòlica, rica i diversa. Sobre aquest univers s’articula un procés de co-creación on persones usuaries dels serveis d’atenció a la salut mental i diferents artistes, amb la participació de Zush, identifiquen els elements més singulars i com aquests entren en diàleg amb les emocions individuals i col·lectives.

El resultat d’aquesta exploració multisensorial, es presenta en format d’espectacle de vídeo immersiu, en un espai 360º i per a ulleres de realitat virtual, dirigit a la població en general, però dedicant especial atenció al públic juvenil i als col·lectius vulnerables.

Projectes relacionats amb la notícia